شرکت توسعه سرمایه‌گذاری راهبرد مرآت کیش و شرکت سلامت، بهداشت و درمان صنعت و معدن نوین (شسبد) با هدف توسعه همکاری در حوزه گردشگری سلامت تفاهمنامه امضاء کردند.

با هدف نقش آفرینی بیشتر در حوزه گردشگری سلامت انجام شد:
امضای تفاهمنامه توسعه همکاری مشترک میان مرآت کیش و شسبد
شرکت توسعه سرمایه‌گذاری راهبرد مرآت کیش و شرکت سلامت، بهداشت و درمان صنعت و معدن نوین (شسبد) با هدف توسعه همکاری در حوزه گردشگری سلامت تفاهمنامه امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی مرآت کیش، علیرضا اقبال مدیرعامل شرکت مرآت کیش در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ درصد گردشگران خارجی وارد شده به ایران گردشگر سلامت هستند، گفت: بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۲ به ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر رسید که با توجه به سخنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش عالی از این میزان ۱٫۵ میلیون نفر تحت عنوان گردشگر سلامت وارد کشور شده اند.

وی، با بیان اینکه توریسم سلامت یکی از حوزه‌های مهم در ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: بواسطه مزیت نسبی کشورمان در حوزه بهداشت و درمان و ادغام این توانمندی با مباحث گردشگری نظیر هتلینگ، امروز ایران یکی از کشورهای سرآمد منطقه در زمینه پذیرش گردشگر سلامت است.
اقبال با بیان اینکه امضای تفاهمنامه با شرکت شستبد می‌تواند نقطه عطفی در فعالیت‌های شرکت مرآت کیش در حوزه گردشگری سلامت باشد، ادامه داد: هتل مرآت مشهد با بهره مندی از امکانات اقامتی مناسب و پرسنل آموزش دیده بواسطه قرار گیری در مشهد مقدس و نزدیکی به حرم ملکوتی امام هشتم شیعیان، با ۲۷۰ تخت، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است که گردشگران سلامت نیز جزء این حوزه محسوب می‌شوند و هم اکنون میهمانانی از کشورهای عربی در این هتل اقامت دارند.

وی در تشریح دیگر ظرفیت‌های در اختیار مرآت کیش در حوزه گردشگری سلامت، ادامه داد: هتل بزرگ گاجره، بزرگترین هتل کوهستانی کشور با مساحتی نزدیک به ۱۳ هکتار با بهره‌مندی از طبیعت زیبا و بکر و مجموعه اقامتی، پذیرای گردشگران است، بزودی امکاناتی نظیر جاده تندرستی نیز در این محل دایر خواهد شد و متخصصان شستبد می توانند با حضور در این هتل به ارائه خدمات در حوزه گردشگری سلامت بپردازند.

عضو هیات مدیره مرآت کیش، یادآور شد: آژانس دنیا دیدگان به عنوان یکی از بازوان مهم مرآت‌کیش در ارائه خدمات گردشگری، ظرفیت مهمی برای تحقق زنجیره سفر از صدر تا ذیل با هدف توسعه گردشگری سلامت را در اختیار دارد و پیرو انعقاد این تفاهمنامه بصورت عملیاتی به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

در ادامه این مراسم، سید مجتبی میرجلیلی مدیرعامل شرکت سلامت، بهداشت و درمان صنعت و معدن نوین(شسبد) با بیان اینکه در سند چشم انداز ۲۰ ساله (سند ۱۴۰۴ ) باید میزان گردشگر ورودی در حوزه سلامت به ۲۰ میلیون نفر برسد، تصریح کرد: کشور ما بدلیل ویژگی‌ها و مزیت‌های نسبی متعدد نظیر قیمت مناسب خدمات درمانی، نیروی متخصص و تجهیزات مناسب از یک سو و هزینه‌های پایین در عرصه خدمات گردشگری و هتلینگ نسبت به هزینه‌های جهانی به مقصدی مناسب برای گردشگری سلامت تبدیل شده است.وی با استقبال از عملیاتی شدن تفاهم مشترک با مرآت کیش افزود: علاوه بر اراده مدیریتی، مجوز های در اختیار دو طرف و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشترک نقش بسزایی در تحقق اهدافی دارد که تا کنون مغفول مانده است.
میرجلیلی، ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کشورهای همسایه با کار کردن بر روی تک تک جزییات گردشگری سلامت نظیر ترانسفر، اقامت و . . . اصطلاحاً این حوزه را از مقصد تا مقصد تحقق بخشیده‌اند و علی رغم اینکه ایران جاذبه مهمی برای توریسم سلامت بویژه توریست مسلمان و شیعه است، در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح گوی سبقت را از کشورمان خواهند ربود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *